Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου
Προτάσεις του 6ου Νηπιαγωγείου Ζωγράφου
1η Συνεργατική δράση
Δημιουργία Αφίσας
Κάθε σχολείο θα αναζητήσει ένα έργο τέχνης που να εκφράζει τη φράση "τα βιβλία είναι... " σύμφωνα με την παρακάτω ανάθεση (αλφαβητική) και θα ηχογραφήσει τα παιδιά που θα λένε τη φράση. Το έργο τέχνης και το αρχείο της ηχογράφησης (MP3) θα σταλούν στο σχολείο μας για να δημιουργηθεί η αφίσα. Αν κάποιο σχολείο θέλει να τροποποιήσει λίγο τη φράση του ή σκεφτεί και προτιμά άλλη φράση (που να μην αναφέρεται στις αναθέσεις) πολύ ευχαρίστως να χρησιμοποιήσει τη δική του.
Αναθέσεις
Γαργαλιάνοι ~ " Τα βιβλία είναι ανακάλυψη - γνώση"
Ζωγράφου ~ "Τα βιβλία είναι δέντρα που δίνουν καρπούς"
Θεσσαλονίκη ~ " Τα βιβλία είναι πανιά (πλοίο)"
Θρακομακεδόνες ~ " Τα βιβλία είναι παρέα - συντροφιά"
Ιτέα ~ "Τα βιβλία είναι τροφή"
Λίμνη ~ " Τα βιβλία είναι φτερά"
Λ. Αιδηψού ~ " Τα βιβλία είναι χαρά"
2η Συνεργατική δράση
Ηχογράφηση και εικονογράφηση του τραγουδιού "Μ' ένα βιβλίο παιδικό".
Κάθε σχολείο θα αναλάβει την ηχογράφηση και εικονογράφηση (μια ομαδική εργασία ή όπως αλλιώς φανταστεί ή επιθυμεί) μιας στροφής από το τραγούδι με τίτλο "Μ' ένα βιβλίο παιδικό" ώστε να δημιουργηθεί το βίντεο του τραγουδιού. Η δράση έχει ως στόχο, μέσω της διαδικασίας που θα ακολουθήσουν τα παιδιά για την εικονογράφηση του τραγουδιού, να βιώσουν και να αντιληφθούν την τέχνη της εικονογράφησης, η οποία συνδέεται άρρηκτα με το παιδικό βιβλίο, αποτελώντας το περικείμενο του λογοτεχνικού κειμένου. Στον παραπάνω σύνδεσμο υπάρχουν οι στίχοι και στο βίντεο η μελωδία.Τιπ: μια καλή πρακτική είναι - όχι υποχρεωτική βεβαίως- για την ηχογράφηση, θα ήταν να παίζει παράλληλα το βίντεο σε χαμηλή ένταση ώστε να υπάρχει κοινός ρυθμός σε όλες τις ηχογραφήσεις.
3η Συνεργατική δράση
Δημιουργία συλλογής παραμυθιών με τίτλο "7 εικόνες, 7 ιστορίες".
Η τέχνη και, συγκεκριμένα το έργο του καλλιτέχνη Rene Francois Ghislain Magritte, γίνεται οδηγός μας στον κόσμο της φαντασίας και της λογοτεχνικής δημιουργίας.
Τα παιδιά κάθε σχολείου θα ψηφίσουν, μεταξύ 11 έργων τέχνης του διάσημου ζωγράφου, τα 3 που τους άρεσαν περισσότερο. Κάθε σχολείο θα καταχωρεί τις ψήφους του στον πίνακα που δημιουργήθηκε για την ψηφοφορία στο domstorming, ώστε να αναδειχτούν τα 7 έργα που θα εμπνεύσουν τη δημιουργία των ιστοριών μας. Οι εικόνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με οποιαδήποτε σειρά και οι ιστορίες θα καταχωρηθούν από κάθε σχολείο σε βιβλίο στο storyjamper, ώστε να δημιουργηθεί μια συλλογή παραμυθιών.
Στόχος της δραστηριότητας είναι, μέσω της συγγραφής διαφορετικών ιστοριών με αφετηρία της ίδιες τις εικόνες, να επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε την έννοια της ατομικής αντίληψης, ερμηνείας , δημιουργίας και έκφρασης των ποικίλων μηνυμάτων που μεταφέρουν τα έργα τέχνης, ώστε να αντιληφθούν την αξία της στη διερεύνηση του πνευματικού μας ορίζοντα και στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησής μας.
Πίνακας ψηφοφορίας
Υλοποίηση των δράσεων
1. Αφίσα
2η. Τραγούδι
3η. 7 εικόνες, 7 ιστορίες
Λόγια και εικόνες μπλέκουν μαζί συνεργασία μοναδική
2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων
Νηπιαγωγείο Λίμνης
Ψηφίζουμε το έργο για το σύνθημά μας "τα βιβλία είναι φτερά".
Ψηφίζουμε έργα του R. Magritte.
Δημιουργία συνεργατικού παραμυθιού 7 εικόνες, 7 ιστορίες.
Με ένα βιβλίο παιδικό βρίσκομαι σε χαρούμενα κάστρα του J.Rizzi, στο θαλάσσιο βυθό του H Matisse, σε δάση με δέντρα της ζωής του G Klimt, και σε πλανήτες W. Kandinski. Εικονογράφηση στίχων του τραγουδιού " Μ' ένα βιβλίο παιδικό".
3ο Νηπιαγωγείο Θρακομακεδόνων
Ψηφίζουμε έργα του R. Magritte.
32ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης
Ψηφίζουμε το έργο για το σύνθημά μας "τα βιβλία είναι πανιά".
Ψηφίζουμε έργα του R. Magritte.
Με κάτι από pop art εικονογραφούμε τους στίχους του τραγουδιού " Μ' ένα βιβλίο παιδικό".
Δημιουργία συνεργατικού παραμυθιού 7 εικόνες, 7 ιστορίες.
2ο Νηπιαγωγείο Ιτέας
Ψηφίζουμε έργα του R. Magritte.
Δημιουργία συνεργατικού παραμυθιού 7 εικόνες, 7 ιστορίες.
1ο Νηπιαγωγείο Λ. Αιδηψού
Επιλέγουμε έργα του R. Magritte.
Εικονογραφούμε τους στίχους του τραγουδιού " Μ' ένα βιβλίο παιδικό".
Δημιουργία συνεργατικού παραμυθιού 7 εικόνες, 7 ιστορίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου